close

一個震撼全球的聲音

請先關掉右方音樂盒~才能傾聽如此絕美的聲音唷!            

  

音 量 請 稍 微 開 大 一 點

Declan Galbraith  一個震撼全球的聲音…高亢而淒迷…歌詞讓我悸動不已…影片更讓人落淚  看到一個為心靈深處吶喊…心痛的歌手…無法想像他竟是一個11歲的的小男童…真的久久不能平復心中的衝擊!!  
Declan Galbraith 8歲就開始參加歌唱比賽…並且在14個月中獲得16個大獎!!
他的影片不斷的在網路上轉寄與謠傳說他是德國人之類!!...其實他是愛爾蘭後裔的英國男孩!!
Tell Me Why  Declan Galbraith
In my dream 
在我的夢裡
Children sing a song of love for every boy and girl  
孩童們為每個男孩和女孩唱著愛的歌
The sky is blue and fields are green
天空蔚藍,一片綠野平疇 
And laughter is the language of the world
笑聲是世界共通的語言   
Then I wake and all I see 
然後,我醒過來,放眼所見  
Is a world full of people in need
卻是個亟待救助的人們充斥的世界   

*Tell me why. Does it have to be like this ? 
告訴我為什麼......這世界非得如此不可?  
Tell me why. Is there something I have missed ?  
告訴我為什麼......是否我錯失了什麼? 
Tell me why. Cause I don't understand   
告訴我為什麼......因為我不明白
When so many need somebody 
有這麼多人需要援助  
We don't give a helping hand 
我們卻不肯伸出援手 
Tell me why ? 
告訴我,為什麼.....  

Everyday I ask myself 
每一天,我都捫心自問 
What will I have to do to be a man ?
我該怎麼做,才能成為男子漢?
Do I have to stand and fight  
我是否該挺身奮戰 
To prove to everybody who I am ?
向別人證明我的存在?
Is that what my life is for
難道這就是我人生的意義
To waste in a world full of war ? (*)
在這個充滿戰爭的世界裡虛擲生命?

Tell me why ? Tell me why ?
告訴我為什麼......為什麼?
Tell me why ? Tell me why ?
告訴我為什麼......為什麼?
Just tell me why, why, why ? (*)
告訴我為什麼......為什麼?
Tell me why ( why, why, does the tiger run)
告訴我為什麼......( 為什麼虎狼橫行?)
Tell me why ( why why do we shoot the gun )
告訴我為什麼......( 為何我們讓槍彈呼嘯?
Tell me why ( why, why do we never learn )
告訴我為什麼......( 為何我們無法學會教訓?)
Can someone tell us why we let the forest burn ?
有誰能告訴我........為何我們任由森林燃燒殆盡?
Why, why do we say we care)
( 為何......為何還敢說我們在乎?)

Tell me why( why, why do we stand and stare)
告訴我為什麼......( 為什麼我們只是袖手旁觀?)
Tell me why( why, why do the dolphins cry)
告訴我為什麼......( 為何海豚們在哭泣?)
Can some one tell us why we let the ocean die ?
有誰能告訴我......為何我們任由海洋死去?
(why, why if we're all the same)
( 為何......如果我們全都一樣)
Tell me why( why, why do we pass the blame )
告訴我為什麼......( 為何我們不敢提出譴責?)
Tell me why ( why, why does it never end)
告訴我為什麼......( 為何這一切永遠不會結束?)
Can some one tell us why we cannot just be friends?
有誰能告訴我........為何我們彼此不能成為朋友?
Why, why
為什麼.....為什麼.....
語法 :

arrow
arrow
    全站熱搜

    babyhouseyumi 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()